Pracownicy, którzy stale podnoszą swoje kwalifikacje to prawdziwa żyła złota dla pracodawcy. Jedną z najbardziej istotnych kompetencji pracowniczych w dzisiejszych czasach jest znajomość języków obcych. Dlatego warto motywować pracowników do szkolenia się w językach, które są powszechnie używane (język angielski dla pracowników oczywiście króluje), jak i w specyficznych, które są przydatne w naszej konkretnej branży. Jeśli zorganizujemy grupowe kursy językowe dla pracowników, wówczas też obniżmy koszty całej inwestycji.
Dlaczego podnoszenie kwalifikacji językowych pracowników jest ważne?
Znajomość języków obcych jest przydatna pracownikom nawet mniejszych firm. Wszystko ze względu na łatwość, z jaką działania przedsiębiorstw niemal w każdej branży mogą przybierać globalny wymiar. Wystarczy dostęp do internetu oraz łatwość w porozumiewaniu się w obcych językach, aby poszerzać obszar działania firmy. Jeśli mamy pracowników, którzy sprawdzają się w pracy na terenie Polski, nic nie stoi na przeszkodzie, aby te same osoby zaczęły działać na rynkach zagranicznych. Aby jednak było to możliwe, należy zapewnić im niezakłóconą ścieżkę rozwoju. Kursy językowe dla firm powinny być obowiązkową częścią zatrudnienia.
Kursy językowe zwiększają zaangażowanie pracownika w pracę
Badania dowodzą, że pracownik, w którego inwestujemy, ma większą motywację do pracy. Wzrasta jego morale i zaangażowanie w wykonywanie obowiązków. Osoby, które są szkolone w obrębie firmy, mają też tendencję do pozostawania w niej dłużej. Dlatego pieniądze wydane na szkolenia językowe dla firm powinny być traktowane jako jeden z ważniejszych punktów budżetu socjalnego w przedsiębiorstwie.
Inwestycja w kursy językowe dla firm jako inwestycja w wizerunek firmy
Pracownicy, którzy potrafią porozumiewać się w obcych językach to także niewątpliwy atut, gdy nasza firma już funkcjonuje sprawnie na arenie międzynarodowej. Inwestowanie w podnoszenie ich kompetencji językowych powinno być traktowane przez właścicieli przedsiębiorstw jako inwestycja w dobry wizerunek. Szczególnie wówczas, gdy chodzi o szkolenia językowe dla firm w zakresie takich grup językowych, które są mało popularne (np. język szwedzki, czeski lub japoński).
Jak znaleźć dobre kursy językowe dla firm?
Dobre kursy językowe dla firm to nie te, które mają najniższą cenę, ale te, które są najbardziej skuteczne. Warto szukać kursów, które mają autentyczne, dobre opinie w sieci oraz udokumentowaną skuteczność (np. dobry wskaźnik zdawalności egzaminów zewnętrznych przez kursantów po zakończeniu kursu). Warto ufać uznanym markom i dużym szkołom, ale nie należy także zamykać się na mniejsze szkółki, w których pracują specjaliści działający innowacyjnie.